Všeobecné zmluvné podmienky
Článok 1 Vznik zmluvného vzťahu
Zmluvný vzťah medzi obstarávateľom a objednávateľom vzniká na základe riadne vyplnenej zmluvy a jej podpísaním zo strany obstarávateľa a objednávateľa. Objednávateľ plne zodpovedá za správnosť a úplnosť všetkých uvedených údajov. Za neplnoleté osoby zmluvu podpíše ich zákonný zástupca.
Článok 2 Platobné podmienky
Obstarávateľ je oprávnený požadovať od objednávateľa zálohu /preddavok/ vo výške 50% dohodnutej ceny a objednávateľ je povinný zaplatiť doplatok bez vyzvania do 21 dní pred dohodnutým termínom poskytovanej služby /prípadne zaplatí doplatok poštovou poukážkou, alebo vkladom na účet CK COIMEX business & event travel, s.r.o. pričom je povinný zaslať doklad o úhrade v danom termíne/. V prípade uzavretia zmluvného vzťahu v kratšej dobe ako je dohodnutý termín poskytovanej služby je objednávateľ povinný zaplatiť dohodnutú cenu v plnej výške. Na základe úhrady plnej ceny poskytovanej služby je obstáravateľ povinný odovzdať objednávateľovi pokyny na cestu
Článok 3 Cena
1/ Ceny štandardných zájazdov sú uvádzané v platných cenníkoch CK COIMEX business & event travel, s.r.o., ktoré sú súčasťou zájazdového katalógu. S dohodnutou cenou je objednávateľ oboznámený pri podpísaní zmluvy o obstaraní zájazdu.
2/ Ceny u zájazdov na objednávku /forfaitové zájazdy/ budú vypočítané dodatočne na základe individuálnych požiadaviek objednávateľa a potvrdené v objednávke. Obstarávateľ je oprávnený zvýšiť dohodnutú cenu najneskôr 21 dní pred dohodnutým termínom čerpania služieb prípade, ak dôjde k:
A/ zvýšeniu dopravných nákladov vrátane cien pohonných látok
B/ zvýšeniu platieb spojených s dopravou /napr. letiskové poplatky, diaľničné poplatky, prípadne poplatky za osobokilometre na území iného štátu zahrnuté v cene zájazdu/
C/ zmene kurzu EUR použitého na určenie dohodnutej ceny v priemere viac ako 5%, ak k tomuto zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred dohodnutým termínom poskytovanej služby. Obstarávateľ je povinný zaslať objednávateľovi písomné oznámenie o zvýšení ceny zájazdu najneskôr 21 dní pred dohodnutým termínom poskytovanej služby.
Článok 5 Preprava a cestovné náklady
V cenníku katalógu zájazdov CK COIMEX business & event travel, s.r.o. je vždy uvedené, či je preprava súčasťou ceny zájazdu. Objednávateľ je povinný sám si zaobstarať včas platný cestovný doklad /cestovný pas/.
Článok 6 Účasť na zájazde
Zaradenie účastníka do zájazdu je podmienené:
1/ zaplatením plnej dohodnutej ceny zájazdu
2/ odovzdaním cestovného dokladu do CK COIMEX business & event travel, s.r.o. v stanovenom termíne - len pri zájazdoch do štátov s vízovou povinnosťou. V prípade, že objednávateľom zájazdu je organizácia, je povinná zabezpečiť aby všetci účastníci zájazdu boli informovaní o Všeobecných zmluvných podmienkach a pokynoch CK COIMEX business & event travel, s.r.o.
Článok 7 Zodpovednosť obstarávateľa
1/ Objednávateľ má v prípade, že rozsah alebo kvalita poskytnutých služieb bola menšia, uplatniť bezodkladné právo na odstránenie chybne poskytnutej služby u dodávateľa alebo povereného zástupcu obstarávateľa. Zároveň požiada zástupcu obstarávateľa o spísanie záznamu o uplatnení tohto práva.
2/ V prípade, že nedôjde k odstráneniu chyby poskytovanej služby, objednávateľ má právo uplatniť ho bezodkladne, najneskôr však do 3 mesiacov od skončenia dohodnutého rozsahu služieb, písomne u obstarávateľa, inak právo zaniká. Súčasne predloží záznam o uplatnení práva podľa čl. 7 ods. 1 VZP.
Článok 8 Zmluvná pokuta
1/ V prípade, že objednávateľ odstúpi od zmluvy, je povinný oznámiť to obstarávateľovi písomne a zároveň zaplatiť zmluvnú pokutu. Zmluva o obstaraní zájazdu v tomto prípade v tejto časti nezaniká:
- · Základná zmluvná pokuta 30 dní a viac pred nástupom sa účtuje 10 EUR/osoba.
- · 50% z ceny: 29-22 dní pred nástupom na zájazd
- · 80% z ceny: 21-14 dní pred nástupom na zájazd
- · 90% z ceny: 13-7 dní pred nástupom na zájazd
- · 100% z ceny: 6 a menej dní pred nástupom na zájazd.
Článok 9 Poistenie
Účastníci zájazdu nemajú poistenie zahrnuté v cene zájazdu. Každému účastníkovi, ktorý má záujem o komplexné poistenie odporúčame spísať poistnú zmluvu s CK COIMEX business & event travel, s.r.o. a zmluvné poistenie v plnej výške zaplatiť cestovnej kancelárii. Zmluvné poistenie zahŕňa poistenie liečebných nákladov v zahraničí, poistenie zodpovednosti za škodu, poistenie batožiny a úrazové poistenie.
Článok 10 Zmena dohodnutých podmienok
1/ Objednávateľ môže najneskôr do 5 dní pred dohodnutým termínom poskytovaných služieb písomne zaslať obstarávateľovi informáciu o zmene účastníka zájazdu spolu s oznámením nového účastníka zájazdu, že súhlasí s uzavretou zmluvou a že spĺňa dohodnuté podmienky zájazdu.
2/ Obstarávateľ navrhne objednávateľovi pred začiatkom zájazdu zmenu zmluvy v prípade, ak je nútený zmeniť podstatnú podmienku zmluvy. Zároveň uvedie novú cenu v prípade, že zmena zmluvy vedie aj k zmene dohodnutej ceny. Objednávateľ oznámi obstarávateľovi písomne svoje rozhodnutie v lehote určenej obstarávateľom. Ak objednávateľ s uvedenou zmenou nesúhlasí, má právo od zmluvy odstúpiť bez akejkoľvek náhrady obstarávateľovi a ten je povinný vrátiť zaplatenú cenu zájazdu. V prípade, že nesúhlas so zmenou nebude vyjadrený písomne v stanovenom termíne, pričom je rozhodujúci dátum doručenia, obstarávateľ má za to, že objednávateľ so zmenou súhlasí.
3/ Obstarávateľ oznámi písomne objednávateľovi zrušenie zájazdu podmieneného minimálnym počtom účastníkov už pri vzniku predpokladu, najneskôr však v lehote 14 dní pred dohodnutým termínom poskytovania služieb (pokiaľ nie je dohodnuté inak) a na základe tejto skutočnosti je povinný vrátiť zaplatenú cenu zájazdu objednávateľovi.
Článok 11 Interpretačné pravidlo
V prípade, že údaje v katalógu a v zmluve o obstaraní zájazdu sa rozchádzajú, záväznými sú údaje obsiahnuté v zmluve o obstaraní zájazdu.