Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch CK Afrodita
Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch cestovnej kancelárie AFRODITA® (ďalej len Všeobecné podmienky) sú platné pre všetky zájazdy, pobyty a služby cestovného ruchu organizované cestovnou kanceláriou AFRODITA®. Všeobecné podmienky CK AFRODITA® sú neoddeliteľnou súčasťou zmluvy o obstarávaní zájazdu (ďalej iba zmluvy o zájazde), ktorú CK AFRODITA® uzatvára s objednávateľom zájazdu. Podpisom zmluvy objednávateľ potvrdzuje, že tieto informácie a podmienky sú mu známe, uznáva ich a súhlasí s nimi.
I. VZNIK ZMLUVNÉHO VZŤAHU
Účastníkmi zmluvného vzťahu sú: Cestovná kancelária AFRODITA® so sídlom Nám. Št.Moysesa 29, 974 01 Banská Bystrica (ďalej len CK AFRODITA®),obstaráva svojim zákazníkom účasť na zájazdoch v súlade s platnými predpismi na základe Zmluvy o obstaraní zájazdu (ďalej len Zmluvy, ktorej neoddeliteľnou súčasťou sú tieto „Všeobecné zmluvné podmienky účasti na zájazdoch“. Zmluvný vzťah medzi CK AFRODITA® a objednávateľom vzniká uzatvorením zmluvy o zájazde, t.j. prijatím objednávateľom podpísanej zmluvy o zájazde a jej potvrdením zo strany CK. Zmluva o zájazde platí pre všetky ďalšie osoby na nej uvedené. Za plnenie zmluvných záväzkov osôb uvedených v zmluve ručí objednávateľ ako za plnenie svojich vlastných záväzkov. Za neplnoletú osobu podpisuje zmluvu jej zákonný zástupca. Zákazník zodpovedá v plnom rozsahu za údaje uvedené v Zmluve o obstaraní zájazdu (ďalej len zmluvy). Uzavretie Zmluvy potvrdí CK zákazníkovi, odovzdá mu rovnopis Zmluvy a vyinkasuje zálohu min. vo výške 50% z celkovej ceny zájazdu. Podpísaním Zmluvy sa zákazník zaväzuje uhradiť CK cenu zájazdu alebo pobytu v stanovenej lehote a dodržiavať všetky pokyny CK, ktoré sa týkajú ním vybraného zájazdu.
II. CENOVÉ PODMIENKY
Ceny zájazdov organizovaných CK AFRODITA® sú zmluvnými cenami dohodnutými písomnou dohodou medzi CK a objednávateľom. Záväzná a dohodnutá cena je uvedená v zmluve o zájazde. Pre určenie cien zájazdov bol použitý kurz slovenskej koruny oproti cudzím menám podľa oficiálneho kurzového lístka NBS zo dňa a ceny služieb a poplatkov známych k tomuto dátumu. CK AFRODITA® je oprávnená jednostranným úkonom zvýšiť cenu zájazdu v prípade, že dôjde ku: a) zvýšeniu dopravných nákladov vrátane cien pohonných látok, b) zvýšeniu poplatkov spojených s dopravou, napríklad letiskových, prístavných alebo tranzitných poplatkov, ktoré sú zahrnuté V cene zájazdu, c) zmene kurzu slovenskej koruny použitého pri kalkulácii ceny v priemere o viac ako 5%, ak k tomu zvýšeniu dôjde do 21. dňa pred začiatkom zájazdu Ak dôjde k uvedeným zmenám do 21. dňa pred začiatkom zájazdu, je CK AFRODITA® oprávnená cenu zájazdu uvedenú v zmluve o zájazde jednostranne zvýšiť o čiastku, o ktorú sa zvýši cena alebo platba podľa odst. 2) písmena a) a b) oproti cene služieb a platieb zahrnutých V cene zájazdu. V prípade zmeny kurzu slovenskej koruny použitého pri kalkulácii ceny zájazdu v priemere o viac ako 5% je CK AFRODITA® oprávnená zvýšiť jednostranne cenu zájazdu maximálne o čiastku zodpovedajúcu percentuálnej výške zmeny kurzu. Písomné oznámenie o zvýšení ceny musí CK odoslať objednávateľovi najneskôr 21 dní pred začiatkom zájazdu, inak cestovnej kancelárii nevznikne právo na zaplatenie rozdielu V cene zájazdu. Týmto však nezaniká právo na bezokladnú úuhradu takto zvýšenej ceny zo strany objednávateľa.
III .PLATOBNÉ PODMIENKY
CK AFRODITA® má právo na zaplatenie ceny dosiaľ objednaných služieb pred ich poskytnutím a objednávateľ je povinný uhradiť cenu služieb pred ich poskytnutím. CK AFRODITA® je oprávnená požadovať zaplatenie preddavkov pri podpise zmluvy o zájazde. Výška preddavkov a časový rozvrh platieb je dohodnutý takto: -pri vzniku zmluvného vzťahu je objednávateľ povinný uhradiť preddavok vo výške 50% ceny dosiaľ objednaných služieb, ktorý bude použitý ako zálohová platba dodávateľovi služieb, ak nebolo dohodnuté inak, -najneskôr 40 dní pred začiatkom zájazdu je objednávateľ povinný uhradiť doplatok do celkovej ceny dosiaľ objednaných služieb, ak nebolo dohodnuté inak. V prípade vzniku zmluvného vzťahu v lehote kratšej ako 40 dní pred začiatkom zájazdu je objednávateľ povinný uhradiť 100% ceny dosiaľ objednaných služieb, ak nebolo dohodnuté inak. Objednávateľ má nárok na poskytnutie služieb len po zaplatení celej ceny objednaných služieb. V prípade, že objednávateľ z akýchkoľvek dôvodov nedodrží splátkový kalendár úhrady dosiaľ objednaných služieb, je CK AFRODITA® oprávnená odstúpiť od uzavretej zmluvy o zájazde a požadovať zaplatenie zmluvnej pokuty podľa článku VII. týchto Všeobecných podmienok.
IV. PRÁVA A POVINNOSTI OBJEDNÁVATEĽA
1/ K základným právam objednávateľa patrí najmä: - právo na riadne poskytnutie zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb, - právo vyžadovať od CK informácie o všetkých skutočnostiach, ktoré sa týkajú zmluvne dohodnutých a zaplatených služieb, - právo byť v zmluvne dohodnutých alebo zákonných lehotách zoznámený s prípadnými zmenami v zmluvne dohodnutých službách, - právo kedykoľvek pred začiatkom čerpania služieb odstúpiť od zmluvy podľa článku VII. týchto Všeobecných podmienok, - právo na reklamáciu nedostatkov a jej vybavenie v súlade s článkom VIII. týchto Všeobecných podmienok, - právo obdržať najneskôr 7 dní pred začiatkom zájazdu ďalšie písomné podrobné informácie o všetkých skutočnostiach, ktoré sú pre objednávateľa dôležité a ktoré sú CK AFRODITA® známe, pokiaľ nie sú už obsiahnuté v zmluve o zájazde alebo v katalógu, ktorý bol objednávateľovi odovzdaný, najmä: a) upresnenie nasledovných údajov, pokiaľ nie sú obsiahnuté v zmluve o zájazde alebo v katalógu: ďalšie platby za služby, ktoré nie sú zahrnuté V cene zájazdu, údaje o počte a výške týchto ďalších platieb, ak sú súčasťou zájazdu, ak je súčasťou zájazdu doprava, druh, charakteristika a kategória dopravného prostriedku, údaje o trase cesty, ak je súčasťou zájazdu ubytovanie, jeho názov, poloha, kategória a trieda, stupeň vybavenosti a hlavné charakteristické znaky, spôsob a rozsah stravovania, ak je súčasťou zájazdu b) podrobnosti o možnosti kontaktu na objednávateľa v zahraničí, c) kontaktnú adresu a telefónne číslo na zástupcu CK AFRODITA® v zahraničí, na ktorého sa objednávateľ v ťažkostiach v priebehu zájazdu môže obrátiť so žiadosťou o pomoc, a ktorý je oprávnený prijímať a vybavovať reklamácie objednávateľa počas zájazdu v rámci svojej kompetencie, d) všetky potrebné doklady, ktoré potrebuje objednávateľ na poskytnutie objednaných služieb (napr. letenku, poukaz na poskytnutie dohodnutého ubytovania a stravovania), e) informácie o cestovnom poistení v zahraničí, resp. o možnosti uzavrieť cestovné poistenie do zahraničia. Tieto písomné podrobné informácie – pokyny na zájazd, zasiela CK poštou len na jednu adresu, uvedenú objednávateľom. V prípade, že 7 dní pred odchodom objednávateľ ešte pokyny na zájazd nemá, je povinný bezodkladne o tom informovať cestovnú kanceláriu, aby zabezpečila nápravu. Ak objednávateľ posledných 7 dní pred odchodom sám neoznámi cestovnej kancelárii, že neobdržal pokyny na zájazd, CK AFRODITA® má za to, že objednávateľ pokyny na zájazd obdržal včas a úplné. -právo písomne oznámiť CK pred začiatkom zájazdu, že zájazdu sa namiesto neho zúčastní iná osoba uvedená v oznámení. Toto právo však môže objednávateľ uplatniť iba v lehote do 45 dní pred začiatkom zájazdu, po uplynutí tejto lehoty toto právo objednávateľa zaniká. Oznámenie musí obsahovať aj vyhlásenie nového objednávateľa, že súhlasí s uzatvorenou zmluvou a spĺňa všetky dohodnuté podmienky účasti na zájazde a je si vedomí poplatku za takto uskutočnenú zmenu. Dňom doručenia oznámenia sa v ňom uvedená osoba stáva objednávateľom. Pôvodný a nový objednávateľ spoločne a nerozdielne zodpovedajú za zaplatenie ceny zájazdu a úhradu nákladov, ktoré CK AFRODITA v súvislosti so zmenou objednávateľa vzniknú. 2/ K základným povinnostiam objednávateľa patrí najmä: poskytnúť cestovnej kancelárii potrebnú súčinnosť k riadnemu zabezpečeniu a poskytnutiu služieb, predovšetkým pravdivo a úplne uvádzať požadované údaje v zmluve o zájazde, vrátane akýchkoľvek zmien týchto údajov, a predložiť ďalšie doklady (napr. žiadosti o udelenie víz, fotografie) podľa požiadavky CK, zabezpečiť u osôb mladších ako 15 rokov sprevádzanie a dohľad dospelého účastníka, obdobne zabezpečiť sprevádzanie a dohľad u osôb, ktorých zdravotný stav si to vyžaduje, nahlásiť účasť cudzích štátnych príslušníkov, zaplatiť cenu zájazdu v súlade s článkom III. týchto Všeobecných podmienok, bez zbytočného odkladu oznamovať CK svoje stanovisko k prípadným zmenám v podmienkach a obsahu dohodnutých služieb, prevziať od CK doklady potrebné pre čerpanie služieb, mať u seba platný cestovný doklad, prípadne vízum (pokiaľ je vyžadované), colné a pasové predpisy krajín, do ktorých cestuje. Všetky náklady, ktoré vzniknú nedodržaním týchto predpisov, znáša účastník zájazdu, splniť očkovacie, príp. ďalšie zdravotné formality pri cestách do krajín, pre ktoré sú stanovené medzinárodnými zdravotníckymi predpismi, riadiť sa pokynmi sprievodcu, delegáta alebo iného určeného zástupcu CK AFRODITA® a dodržiavať stanovený program, počínať si tak, aby nedochádzalo k škodám na zdraví alebo majetku na úkor ostatných zákazníkov, dodávateľov služieb alebo CK AFRODITA®, dbať o včasné a riadne uplatnenie prípadných nárokov voči dodávateľom služieb podľa článku VIII. týchto Všeobecných podmienok. K povinnostiam objednávateľov – právnických osôb, ktoré sú súčasťou zmluvného vzťahu ďalej patrí: zoznámiť svojich účastníkov s týmito Všeobecnými podmienkami ako aj s ďalšími informáciami, ktoré od CK AFRODITA® obdrží, najmä ich však informovať o rozsahu a kvalite služieb, zabezpečiť, aby všetci účastníci plnili základné povinnosti zákazníkov, ktoré vyžadujú ich osobnú súčinnosť a ich nositeľom môže byť iba jednotlivý účastník, určiť vedúceho skupiny v prípade, keď podľa dohody s CK nie je zabezpečený sprievodca. Tento vedúci organizačne zabezpečuje riadne poskytnutie služieb od dodávateľov, dbá na plnenie programu služieb, odovzdá CK menný zoznam účastníkov podľa vopred dohodnutého termínu a so všetkými požadovanými náležitosťami, u detí do 15 rokov uviesť úplný dátum narodenia a uviesť osoby zodpovedné za dohľad a ich sprevádzanie.
V. POVINNOSTI A PRÁVA CK AFRODITA®
K právam a povinnostiam objednávateľa uvedeným v článku IV. týchto Všeobecných podmienok sa vzťahujú im zodpovedajúce práva a povinnosti CK AFRODITA®. CK AFRODITA® je povinná pred uzatvorením zmluvy o zájazde presne, jasne, pravdivo, zrozumiteľne, úplne a riadne informovať o všetkých skutočnostiach, ktoré sú jej známe a ktoré môžu mať vplyv na rozhodnutie záujemcu o kúpu zájazdu. CK AFRODITA® nie je povinná poskytnúť zákazníkovi plnenia nad rámec vopred potvrdených a zaplatených služieb. CK AFRODITA® je povinná mať uzatvorenú zmluvu o poistení zájazdov, na základe ktorej vzniká objednávateľovi právo na poistné v prípadoch, keď CK AFRODITA® z dôvodu svojho úpadku: neposkytne objednávateľovi dopravu z miesta pobytu v zahraničí do Slovenskej republiky, ak je táto doprava súčasťou zájazdu, nevráti objednávateľovi rozdiel medzi zaplatenou cenou zájazdu a cenou čiastočne poskytnutého zájazdu v prípade, ak zájazd bol poskytnutý sčasti. CK je povinná odovzdať objednávateľovi súčasne so zmluvou o zájazde aj doklady určené objednávateľovi, ktoré musia obsahovať informácie o uzatvorenom povinnom zmluvnom poistení zájazdu, najmä však označenie poisťovne, podmienky poistenia a spôsob oznámenia poistnej udalosti. V prípade, že CK AFRODITA® neposkytne objednávateľovi dopravu z miesta pobytu v zahraničí do Slovenskej republiky, pokiaľ je táto doprava súčasťou zájazdu, poskytne poisťovňa poistné plnenie finančným zabezpečením dopravy z miesta pobytu do Slovenskej republiky vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania do odchodu. CK AFRODITA® je povinná organizačne zabezpečiť uvedenú dopravu vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania prostredníctvom svojho povereného pracovníka alebo prostredníctvom zmluvne dohodnutej organizácie. Ak si objednávateľ zabezpečí dopravu, vrátane nevyhnutného ubytovania a stravovania na vlastné náklady, poisťovňa objednávateľovi uhradí tieto náklady iba do výšky, akú by musela vynaložiť ak by dopravu, ubytovanie a stravovanie zabezpečovala CK AFRODITA® prostredníctvom svojho povereného pracovníka alebo prostredníctvom zmluvne dohodnutej organizácie. Poistné plnenie poskytne poisťovňa ihneď po overení pravdivosti oznámenia poistenej udalosti, najneskôr do 24 hodín. Na oznámenie takejto poistnej udalosti sa nevyžaduje písomná forma. Nároky objednávateľa, ktoré mu vznikli proti CK AFRODITA ® v dôsledku neplnenia zmluvy o zájazde, prechádzajú na poisťovňu, a to až do výšky plnenia, ktoré mu poisťovňa poskytla.
VI. ZMENY DOHODNUTÝCH SLUŽIEB, ZRUŠENIE ZÁJAZDU
Ak je CK AFRODITA® nútená pred začiatkom zájazdu zmeniť podstatnú podmienku zmluvy, mimo podmienok uvedených v týchto všobecných podmienkach, navrhne objednávateľovi zmenu zmluvy. Ak navrhovaná zmena zmluvy vedie aj k zmene ceny zájazdu, musí sa v návrhu nová cena uviesť. Objednávateľ má právo sa rozhodnúť, či so zmenou súhlasí alebo či od zmluvy odstúpi bez zaplatenia zmluvných pokút. Svoje rozhodnutie musí písomne oznámiť CK v lehote určenej cestovnou kanceláriou v návrhu zmeny. CK AFRODITA® má právo zrušiť zájazd, ktorý je predmetom zmluvného vzťahu uzavretého medzi CK AFRODITA ® a objednávateľom, ak do 21 dní pred jeho začiatkom nebude dosiahnutý minimálny počet účastníkov zájazdu alebo v iných prípadoch, ak jeho uskutočnenie je pre CK AFRODITA ekonomicky neúnosné. Minimálny počet účastníkov zájazdu je pre všetky zájazdy stanovený počtom 30 účastníkov zájazdu, ak nie je dohodnuté inak. Ak CK AFRODITA® zruší zájazd, je povinná túto skutočnosť objednávateľovi písomne oznámiť bez zbytočného odkladu, najneskôr v lehote do 7 dní pred začiatkom zájazdu. CK AFRODITA® si ďalej vyhradzuje právo zrušiť zájazd v dôsledku udalostí, ktorým nie je možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností (viz major). Ak CK AFRODITA® odstúpi od zmluvy z dôvodu zrušenia zájazdu pred jeho začiatkom alebo ak objednávateľ nesúhlasí s navrhovanou zmenou zmluvy, má objednávateľ právo žiadať, aby mu CK AFRODITA® na základe novej zmluvy poskytla iný zájazd najmenej v kvalite, ktorá zodpovedá službám dohodnutým v pôvodnej zmluve, ak CK AFRODITA® môže takýto zájazd ponúknuť. Pri uzatvorení novej zmluvy sa platby uskutočnené na základe pôvodnej zmluvy považujú za platby podľa novej zmluvy. Ak je cena nového zájazdu nižšia ako už uskutočnené platby, je CK AFRODITA® povinná tento rozdiel objednávateľovi bezodkladne vrátiť. Ak CK AFRODITA® zruší zájazd z iných dôvodov ako sú uvedené, v lehote kratšej ako 21 dní pred termínom jeho začiatku, objednávateľ má právo na primeranú náhradu škody. Ak po začiatku zájazdu CK AFRODITA® neposkytne objednávateľovi služby alebo ich podstatnú časť riadne a včas, alebo zistí, že mu ich nebude môcť poskytnúť, aj keď ju k tomu zmluva zaviazala, je povinná bezodkladne urobiť také opatrenia, aby mohol zájazd pokračovať. Ak pokračovanie zájazdu nemožno zabezpečiť inak ako prostredníctvom služieb nižšej kvality, než sú uvedené v zmluve, je CK AFRODITA ® povinná vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny medzi ponúkanými a poskytnutými službami. Zistenie takéhoto stavu je nutné bezodkladne, písomne oznámiť CK AFRODITA® tak aby došlo k náprave. V prípade ak sa tento stav neoznámi včas a riadne, tak CK AFRODITE® zaniká povinnosť, ktorá vyplýva z uvedeného odstavcu týchto podmienok. Ak služby podľa ods. 6) nemožno zabezpečiť alebo ich objednávateľ neprijme, je CK AFRODITA® povinná bezodkladne vrátiť objednávateľovi rozdiel ceny zájazdu. V prípade, že súčasťou zájazdu je aj doprava, je CK AFRODITA povinná poskytnúť objednávateľovi dopravu späť na miesto odchodu alebo na iné miesto návratu, s ktorým objednávateľ súhlasí, vrátane nevyhnutného náhradného ubytovania a stravovania. Ak je doprava uskutočnená iným dopravným prostriedkom, než ktorý bol dohodnutý zmluvne, je CK AFRODITA povinná buď vrátiť rozdiel ceny, ak je doprava uskutočnená za nižšie náklady, alebo rozdiel ceny uhradiť z vlastných prostriedkov, ak je doprava uskutočnená za vyššie náklady. Na základe individuálneho želania objednávateľa je CK AFRODITA pripravená, pokiaľ je to možné, urobiť zmeny podmienok dohodnutých v zmluve o zájazde. Vykonanie takýchto zmien môže podliehať zaplateniu poplatku vo výške 500,-Sk za jednu zmenu. Ide o zmenu mena účastníka, počtu osôb, termínu, nástupného miesta, typu ubytovacieho zariadenia a pod. V prípade takejto zmeny požadovanej v lehote kratšej než 45 dní pred začiatkom zájazdu, je takáto zmena považovaná za odstúpenie od zmluvy zo strany objednávateľa a objednávateľ je povinný zaplatiť cestovnej kancelárii zmluvnú pokutu v súlade s článkom VII. týchto Všeobecných podmienok.
VII. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
CK AFRODITA® môže pred začiatkom zájazdu od zmluvy odstúpiť len z dôvodu zrušenia zájazdu alebo z dôvodu porušenia zmluvne dohodnutých povinností objednávateľom. Písomné oznámenie o odstúpení od zmluvy s uvedením dôvodov zasiela CK AFRODITA® doporučeným listom na adresu objednávateľa uvedenú v zmluve o zájazde. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom doručenia oznámenia. Objednávateľ má právo odstúpiť od zmluvy kedykoľvek pred začiatkom čerpania služieb: - bez udania dôvodu - ak nedôjde k uzatvoreniu novej zmluvy podľa článku VI. týchto Všeobecných podmienok, - z dôvodov porušenia povinnosti CK AFRODITA® vyplývajúcich zo zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy spíše objednávateľ buď formou záznamu v predajnom mieste, kde zájazd zakúpil, alebo ho na to predajné miesto pošle doporučenou poštou, prípadne doručí iným preukázateľným spôsobom. Účinky odstúpenia od zmluvy nastávajú dňom spísania záznamu, príp. dňom doručenia písomného oznámenia na predajné miesto, kde si objednávateľ zájazd zakúpil. Ak je dôvodom odstúpenia objednávateľa od zmluvy porušenie povinnosti CK ADFRODITA®, alebo ak nedôjde k uzatvoreniu novej zmluvy, je CK AFRODITA povinná bez zbytočného odkladu vrátiť objednávateľovi celú sumu, ktorú od neho dostala na úhradu ceny zájazdu podľa zrušenej zmluvy, pričom objednávateľ nie je povinný zaplatiť CK AFRODITA® zmluvné pokuty. Právo objednávateľa na úhradu škody týmto nie je dotknuté. Ak nie je dôvodom odstúpenia objednávateľa od zmluvy porušenie povinnosti CK AFRODITA®, ktoré sú určené zmluvou, alebo ak CK AFRODITA® odstúpi od zmluvy z dôvodu porušenia povinností objednávateľom, je objednávateľ povinný zaplatiť CK AFRODITA® zmluvné pokuty. Výška zmluvnej pokuty je stanovená podľa počtu dní pred nástupom na zájazd alebo čerpaním služieb následovne: 45 a viac dní pred začatím zájazdu 500,- Sk za každú osobu, minimálne však skutočne vzniknuté náklady 44 až 31 dní pred začatím zájazdu 30% z vopred stanovenej celkovej ceny, minimálne však skutočne vzniknuté náklady 30 až 22 dní pred začatím zájazdu 50% z vopred stanovenej celkovej ceny, minimálne však skutočne vzniknuté náklady 21 až 15 dní pred začatím zájazdu 75% z vopred stanovenej celkovej ceny, minimálne však skutočne vzniknuté náklady 14 až 6 dní pred začatím zájazdu 90% z vopred stanovenej celkovej ceny, minimálne však skutočne vzniknuté náklady 5 a menej dní pred začatím zájazdu 100% z vopred stanovenej celkovej ceny Ak nenastúpi zákazník na zájazd, pobyt, alebo nevyčerpá službu cestovného ruchu bez predchádzajúceho odstúpenia od zmluvy, alebo z dôvodu nesplnenia povinnosti podľa článku IV.ods. 2) týchto Všeobecných podmienok, je povinný uhradiť 100% z vopred stanovenej celkovej ceny. Vopred stanovenou celkovou cenou sa rozumie predajná cena vrátane všetkých účastníkom zakúpených fakultatívnych služieb. Vopred stanovená cena nezahŕňa zvláštne zľavy poskytované CK AFRODITA® a zmluvne dohodnuté alebo právnym predpisom stanovené úhrady tuzemským a zahraničným dodávateľom služieb. Pri určení počtu dní pre výpočet zmluvnej pokuty je rozhodujúci deň, ktorým nastávajú účinky odstúpenia od zmluvy. Tento deň sa tiež započítava do stanoveného počtu dní. Do počtu dní sa nezapočítava deň odjazdu, odletu alebo nástupu na zájazd. CK AFRODITA® má právo odrátať zmluvnú pokutu od zaplateného preddavku alebo zaplatenej ceny doposiaľ objednaných služieb. CK AFRODITA® je zároveň povinná vrátiť bezodkladne objednávateľovi zostatok z uhradenej ceny zájazdu podľa zrušenej zmluvy.
VIII. REKLAMÁCIE, ZODPOVEDNOSŤ ZA ŠKODY
V prípade, že rozsah alebo kvalita služieb je nižšia, ako bolo dohodnuté v zmluve o zájazde, vzniká zákazníkovi právo na reklamáciu. Zákazník je povinný uplatniť právo na odstránenie chybne poskytnutej služby bez zbytočného odkladu, a to priamo na mieste u dodávateľa služby u povereného zástupcu CK AFRODITA® tak, aby mohla byť zjednaná okamžitá náprava. Zástupca CK AFRODITA ® je povinný rozhodnúť o reklamácii ihneď, v rámci svojej kompetencie. Ak nie je možné okamžite vybaviť reklamáciu a vykonať nápravu, spíše na mieste zástupca CK AFRODITA® s reklamujúcim reklamačný protokol s označením zájazdu, reklamujúcej osoby a predmetu reklamácie. Protokol podpíše zástupca CK AFRODITA ® alebo dodávateľ služby a reklamujúci, ktorý obdrží jeden exemplár reklamačného protokolu. Tento potvrdený reklamačný protokol je zákazník povinný predložiť pri reklamácii. Svoje nároky z reklamácie musí zákazník uplatniť v CK AFRODITA® bezodkladne, najneskôr však do troch mesiacov od skončenia zájazdu, alebo v prípade, že sa zájazd neuskutočnil, odo dňa, keď sa mal zájazd skončiť podľa zmluvy, inak právo zaniká. K reklamácii musí zákazník doložiť v prílohe, ktorá bude jej neodeliteľnou súčasťou reklamačný protokol, ktorý spísal na mieste pri čerpaní služieb. V prípade ak zákazník takto nebude postupovať CK AFRODITA® nemôže objektívne vybaviť reklamáciu a zákazníkovi zaniká právo na reklamáciu. Na všetky reklamácie podané v súlade s uvedenými podmienkami, je CK AFRODITA® povinná odpovedať písomnou formou, a to najneskôr do 30 dní od obdržania reklamácie. CK AFRODITA® zodpovedá objednávateľovi za porušenie záväzkov vyplývajúcich z uzatvorenej zmluvy bez ohľadu na to, či tieto záväzky má splniť CK AFRODITA alebo iní dodávatelia služieb, ktoré sa poskytujú v rámci zájazdu. CK AFRODITA nezodpovedá za úroveň cudzích služieb a akcií mimo rámec zájazdu, ktoré si zákazník objedná na mieste u sprievodcu, hotela alebo inej organizácie. Za predmet reklamácie sa nepovažujú také škody a majetkové ujmy spôsobené zákazníkovi, ktoré sú predmetom zmluvnej úpravy poistného krytia poisťovne na základe poistnej zmluvy o cestovnom poistení, ani také škody a majetkové ujmy, ktoré sú z rozsahu poistného krytia výslovne vyňaté. Ak nastanú okolnosti, ktorých vznik, priebeh a následok nie je závislý na činnosti a postupe CK AFRODITA® alebo okolnosti na strane zákazníka, na základe ktorých zákazník úplne alebo sčasti nevyužije objednané, zaplatené a cestovnou kanceláriou AFRODITA® zabezpečené služby, nevzniká zákazníkovi nárok na úhradu alebo zľavu z ceny týchto služieb. CK AFRODITA® nezodpovedá za prípadné meškanie dopravných prostriedkov a upozorňuje na možnosť jeho vzniku z dôvodov zhoršenia prejazdnosti ciest a hraničných prechodov, preplnených vzdušných koridorov, z dôvodov nepriaznivého počasia, príp. z technických a prevádzkových dôvodov. CK AFRODITA® nezodpovedá za škody, ktoré môžu vzniknúť následkom meškania dopravného prostriedku. V prípade meškania dopravného prostriedku z uvedených dôvodov nevzniká zákazníkovi právo na odstúpenie od zmluvy. CK AFRODITA® nezodpovedá za škodu, ktorú nezavinila ani ona, ani jej dodávatelia služieb a škoda bola spôsobená zákazníkom, treťou osobou, ktorá nie je spojená s poskytovaním zájazdu, alebo udalosťou, ktorej nebolo možné zabrániť ani pri vynaložení všetkého úsilia, alebo v dôsledku neobvyklých a nepredvídateľných okolností.
IX. CESTOVNÉ POISTENIE
Súčasťou všetkých zájazdov CK AFRODITA® je Komplexné cestovné poistenie pre účastníkov zájazdu. V rámci rozsahu komplexného cestovného poistenia je o.i. zahrnuté aj poistenie pre prípad, že objednávateľovi vzniknú náklady v súvislosti s jeho odstúpením od zmluvy o zájazde v prípade nehody alebo ochorenia. Obsah a cena komplexného cestovného poistenia sú uvedené v zmluve o zájazde, presný rozsah krytia a podmienky sú uvedené v brožúre poisťovacej spoločnosti, ktorú objednávateľ obdrží od CK AFRODITA®. Poistný vzťah vzniká priamo medzi účastníkom zájazdu a poisťovacou spoločnosťou. V jednaní o odškodnení poistnej udalosti je poisťovňa v priamom vzťahu k účastníkovi zájazdu a CK AFRODITA® neprináleží posudzovať existenciu, prípadne výšku uplatňovaných nárokov z tohto vzťahu.
X. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Platnosť týchto Všeobecných zmluvných podmienok sa vzťahuje na zájazdy a služby poskytované CK AFRODITA ® len vtedy, ak nie je cestovnou kanceláriou AFRODITA ® stanovený, či vopred dohodnutý rozsah vzájomných práv a povinností inak, a to vždy písomnou formou. Objednávateľ potvrdzuje podpisom zmluvy o zájazde, že sú mu Všeobecné podmienky známe, rozumie im, súhlasí s nimi a v plnom rozsahu ich prijíma. Objednávateľ potvrdzuje podpisom zmluvy svoj súhlas s tým, aby CK AFRODITA spracovávala jeho osobné údaje vrátane rodného čísla za účelom ponúkania služieb poskytovaných a sprostredkovaných CK AFRODITA® a pre akvizičnú činnosť. Objednávateľ zároveň prehlasuje, že je splnomocnený podpisom tejto zmluvy udeliť súhlas aj na spracovanie osobných údajov všetkých osôb uvedených v zmluve. Poskytované údaje môžu byť sprístupnené iba zamestnancom CK AFRODITA a ďalej osobám, ktoré sú oprávnené služby zabezpečované CK AFRODITA® ponúkať a poskytovať. Všetky údaje a pokyny obsiahnuté v katalógu a cenníku CK AFRODITA® o službách, cenách a cestovných podmienkach zodpovedajú informáciám známym v dobe tlače a CK AFRODITA® si vyhradzuje právo ich zmeny do doby uzatvorenia zmluvy o zájazde s objednávateľom.